Gadżety i akcesoria z logo firmy – wizerunek firmy w skali mikro
Na wizerunek firmy ma wpływ wiele czynników – zarówno sama oferta, kultura organizacji czy sposób komunikacji z odbiorcami, jak i nazwa oraz logo wraz z całą identyfikacją wizualną firmy. I właśnie na identyfikacji wizualnej skupimy się tym razem – sprawdź, co się na nią składa i jakie znaczenie mają gadżety z logo firmy.
Czym jest identyfikacja wizualna firmy?
Identyfikacja wizualna firmy to zbiór wszystkich elementów, które wyróżniają Twoją markę. Składają się na nią m.in.:
- logo firmy – nie powinno być przypadkowe. Musi być dobrze przemyślane, spójne z ideą i wartościami, jakie reprezentuje marka. Logo to najważniejszy element identyfikacji wizualnej, który będzie reprezentować Cię niemal wszędzie,
- kolorystyka – drugi, zaraz po logo, najważniejszy element identyfikacji wizualnej. Charakterystyczny kolor (wykorzystany np. w logo, na stronie www, materiałach promocyjnych, w dokumentacji firmowej, w stopce maila, na wizytówkach czy nawet wystroju wnętrz) może wyróżnić Twoją firmę na tle konkurencji i zwiększać świadomość marki,
- stroje pracowników – zwłaszcza osób, które mają kontakt z klientami. Pracownicy nie muszą oczywiście nosić firmowych uniformów, ale mogą mieć na sobie akcesoria w charakterystycznym kolorze (np. apaszki, koszule) lub akcesoria z logo firmy (takie jak pinsy z logo – więcej na ich temat już za chwilę),
- wygląd stoisk na targach – warto postawić na estetyczne stanowisko, obrandowane logo firmy i zadbać o stroje pracowników,
- druki firmowe – mogą zawierać logo, a w stopce najważniejsze informacje na temat firmy. Możesz pokusić się też o charakterystyczną czcionkę i rodzaj papieru (w przypadku materiałów drukowanych),
- szyldy, broszury reklamowe, drukowane materiały promocyjne, a nawet teczki na dokumenty,
- firmowe samochody – w konkretnym kolorze czy z widocznym logo firmy.
Identyfikacja wizualna ma duży wpływ na kształtowanie ogólnego wizerunku firmy, umacnianie pozycji w świadomości konsumentów i wyróżnienie się na tle konkurencji. A ponieważ, jak już wspomnieliśmy, diabeł tkwi w szczegółach, sprawdź, na jakie gadżety i akcesoria z logo firmy w charakterystycznych kolorach postawić.
Gadżety i akcesoria z logo firmy
Jednymi z niepozornych, ale jak najbardziej istotnych i funkcjonalnych gadżetów są przypinki z logo firmy. Metalowe pinsy 3D możesz wykorzystać na różne sposoby, m.in. jako elegancki gadżet dla pracowników, przypięty np. do klapy marynarki. Pinsy są z jednej strony subtelne, z drugiej zaś widoczne. Dzięki temu pracownicy mogą nosić je i na co dzień, i od święta – podczas spotkań z klientami, targów, wizytacji czy nawet na biznesowych galach i innych, eleganckich, oficjalnych eventów. Możesz postawić np. na pinsy 3D, pokrywane żywicą, metalowe znaczki, a nawet na spinki do koszuli. Sprawdź, jak przebiega proces produkcji przypinek, spinek czy medali i odznaczeń, a także jakie są inne sposoby na wykorzystanie pinsów 3D.
Na co jeszcze postawić oprócz pinsów 3D? Na przykład na nietuzinkową pieczątkę firmową albo reklamową. Nowoczesne systemy projektowania pieczątek pozwalają umieścić na płytce stemplującej nie tylko dane teleadresowe, ale też logo firmy czy hasło reklamowe. Poza tym ogromny wybór kolorów tuszów umożliwia dopasowanie odcienia stempla do koloru przewodniego identyfikacji wizualnej. Masz też możliwość zaprojektowania stempli w dużych rozmiarach, zawierających tylko logo Twojej formy, ewentualnie hasło reklamowe czy nr telefonu/adres strony www. Po co? By stemplować np. torby papierowe, paczki wysyłane do klientów czy torby materiałowe.
Takie małe, pozornie niewiele znaczące gadżety, mogą mieć realny wpływ na wizerunek Twojej firmy. Warto myśleć nie tylko w skali makro, ale też mikro – przypinki wpięte w ubrania czy inne akcesoria z logo firmy to wisienka na torcie działań związanych z identyfikacją wizualna marki.